RUDRAM COMPLETO

BannerFans.com

CENTRO SAI HISPANO Headline Animator

CENTRO SAI HISPANO_ULTIMAS PUBLICACIONES.

CENTRO SAI HISPANO

↑ Grab this Headline Animator

martes, 9 de junio de 2020

GLOBAL SAI MESSAGE FOR THE DAY...JUNE 09, 2020...🌺👣🌺





Thought for the day, June 
09, 2020.


English

There are two kinds of essential reforms (samskara). One is based on the gunas (good qualities) and the other is based on doshas (defects). The first is comparable to watering a fruit-bearing tree, the second is comparable to removing dust from the surface of a mirror. Giving water and manure to a fruit tree in order to get the fruit (of good qualities) may be referred to as the Upasana Khanda (aspect relating to worship). This involves the act of offering pure selfless love to God and thereby seeking Him. To regard our daily work as being related to God is the aspect of Karma Khanda (relating to the path of Karma). The process of removing the impurities from our mind and thereby seeing Atma with the help of Upasana and Karma Khanda is a very essential process. This creates a form for the Atma and gives us bliss of realisation.



Translated into Spanish

Hay dos clases de reforma esencial (samskara). Una está basada en los gunas (buenas cualidades) y la otra está centrada en los doshas (defectos). La primera es comparable a regar un árbol frutal, la segunda es comparable a quitar el polvo de la superficie de un espejo. Dar agua y abono a un árbol frutal con el fin de tener el fruto (de las buenas cualidades) puede hacer referencia como Upasana Khanda (aspecto relacionado a la adoración). Esto involucra el acto de ofrecer el amor puro abnegado a Dios y en consecuencia buscarlo a ÉL. Para considerar nuestro trabajo cotidiano relacionado a Dios está el aspecto Karma Khanda (relacionado con la senda del Karma). El proceso de sacar las impurezas de nuestra mente y de ese modo ver el Atma con la ayuda del Upasana y el Karma Khanda es un proceso muy esencial. Esto crea una forma para el Atma y nos da el gozo de la realización.



Translated into Portuguese

Há dois tipos de processos de purificação (samskara) essenciais. Um é baseado nas boas qualidades (gunas) e o outro é baseado nos defeitos (doshas). O primeiro é comparável ao regar de uma árvore frutífera, o segundo é comparável a remover a sujeira da superfície de um espelho. Dar água e adubo a uma árvore para que ela dê frutos (de boas qualidades) pode ser definido como Upasana Khanda (aspecto relacionado à adoração). Isso envolve o ato de oferecer amor puro e desinteressado a Deus e assim buscá-Lo. Considerar nosso trabalho diário como sendo vinculado a Deus é o aspecto de Karma Khanda (relacionado ao caminho da ação). O processo de remover as impurezas de nossa mente e assim ver o Atma com a ajuda de Upasana e Karma Khandas é um processo essencial. Isso cria uma forma para o Atma e nos concede a bem-aventurança do despertar espiritual.



Translated into Dutch

Er zijn twee essentiële vormen van transformatie (samskara’s). De ene vorm is gebaseerd op het ontwikkelen van edele eigenschappen (guna’s), de andere op het transformeren van negatieve (dosha's). De eerste is te vergelijken met het water geven aan een vruchtdragende boom, terwijl de tweede vergelijkbaar is met het verwijderen van het stof op een spiegel. Een fruitboom bemesten en water geven om goede vruchten te verkrijgen kan beschouwd worden als verering van God (Upasana Khanda). Zo bied je God je onbaatzuchtige Liefde aan en zoek je Zijn nabijheid. Het dagelijks werk dat we doen vanuit een gerichtheid op God is het pad van Karma (Karma Khanda). Het proces om de onzuiverheden uit onze geest te verwijderen en het Atma te ervaren met de hulp van Upasana en Karma Khanda is noodzakelijk. Dit creëert de ideale verblijfplaats voor het Atma en schenkt ons het geluk van Godsrealisatie.



Translated into French

Il existe deux types de réformes essentielles (samskara). L'une est basée sur les gunas (bonnes qualités) et l'autre sur les doshas (défauts). La première est comparable à l'arrosage d'un arbre fruitier, la seconde est comparable au dépoussiérage de la surface d'un miroir. Donner de l'eau et du fumier à un arbre fruitier afin d'obtenir le fruit (de bonnes qualités) peut être appelé Upasana Khanda (aspect relatif au culte). Cela implique l'acte d'offrir un pur amour désintéressé à Dieu et donc de le rechercher. Considérer notre travail quotidien comme étant lié à Dieu est l'aspect du Karma Khanda (lié à la voie du Karma). Le processus qui consiste à éliminer les impuretés de notre mental et à voir ainsi Atma avec l'aide d'Upasana et de Karma Khanda est un processus très important. Cela crée une forme pour l'Atma et nous donne la béatitude de la réalisation.



Translated into German

Es gibt zwei Arten von wesentlichen Reformen (Samskara). Eine basiert auf den Gunas (gute Eigenschaften) und die andere basiert auf Doshas (Fehlern). Die erste ist vergleichbar mit dem Gießen eines Obstbaums, die zweite ist vergleichbar mit dem Entfernen von Staub von der Oberfläche eines Spiegels. Einem Obstbaum Wasser und Mist zu geben, um die Frucht (von guter Qualität) zu erhalten, kann als Upasana Khanda (Aspekt in Bezug auf Anbetung) bezeichnet werden. Dies beinhaltet den Akt, Gott reine selbstlose Liebe anzubieten und ihn dadurch zu suchen. Unsere tägliche Arbeit als mit Gott verbunden zu betrachten, ist der Aspekt von Karma Khanda (in Bezug auf den Weg des Karma). Der Prozess, die Unreinheiten aus unserem Geist zu entfernen und dabei Atma mit Hilfe von Upasana und Karma Khanda zu sehen, ist ein sehr wesentlicher Prozess. Dies schafft eine Form für das Atma und gibt uns Glückseligkeit der Verwirklichung.



Translated into Indonesian

Ada dua jenis perbaikan yang mendasar (samskara). Bagian pertama adalah berdasarkan pada guna (sifat-sifat yang baik) dan yang kedua adalah berdasarkan pada dosha (kerusakan). Bagian pertama dapat diibaratkan seperti menyirami pohon yang berbuah, sedangkan bagian kedua adalah menghilangkan sifat-sifat buruk seperti menghilangkan debu dari permukaan cermin. Menyirami dan memupuk pohon yang berbuah dalam upaya untuk mendapatkan buah (sifat-sifat yang baik) dapat disebut sebagai Upasana Khanda (aspek yang berkaitan dengan pemujaan). Hal ini juga berkaitan dengan kegiatan yang mempersembahkan kasih suci yang tanpa pamrih kepada Tuhan dan dengan demikian mencari-Nya. Untuk menganggap kerja harian kita berkaitan dengan Tuhan adalah aspek dari Karma Khanda (berkaitan dengan jalan Karma). Proses dalam menghilangkan ketidaksucian dari pikiran kita dan dengan demikian melihat Atma dengan bantuan dari Upasana dan Karma Khanda adalah sebuah proses yang mendasar. Hal ini menciptakan sebuah bentuk untuk Atma dan memberikan kita kebahagiaan akan pencerahan.



Translated into Arabic

يوجد نوعان أساسيان لعملية التنقية، الأول يقوم على الخصال الحميدة، والآخر يقوم على تحري العيوب. ويمكن تشبيه الأول بعملية ري شجرة مثمرة، والثاني بعملية إزالة الغبار عن سطح مرآة. فعندما تعطي الشجرة ماءً وسماداً لتثمر ولتحصل على ثمرة (الخصال الحميدة) فيمكن تشبيه العملية هنا بالجوانب المتعلقة بالتعبد، وهي تنطوي على تقديم المحبة الخالصة لوجه الله الخالية من أي أنا، والسعي له من خلال ذلك. ومن خلال النظر لأعمالنا اليومية باعتبارها لوجه الله فهذا الجانب يتعلق بمسار الكارما أي الأعمال. وإن عملية إزالة التلوثات من الفكر بهدف رؤية حقيقة الروح بمساعدة مساري التعبد والكارما عملية ضرورية جداً؛ فهي تخلق تصوراً عن الروح وتعطينا غبطة التحقق الروحي.



Translated into Russian

Есть два способа очищения подсознания (самскар). Первый основан на развитии Хороших качеств и подобен орошению водой плодоносящего дерева, а второй основан на избавлении от плохих качеств и сравним со стиранием пыли с поверхности зеркала. Орошение водой и удобрение навозом фруктового дерева в надежде получить с него плоды можно уподобить пути Поклонения (Упасана кханде), что означает - искать Бога и предлагать Ему свою Чистую Любовь (Прему). Посвящать же свою повседневную работу Богу - это путь действия (Карма кханда). Процесс очищения с помощью Поклонения Богу и совершения Бескорыстных Благих деяний является очень важным и позволяет в полной мере осознать Внутреннюю Божественность (Атму). При этом в нас проявляются Божественные качества и мы наполняемся Блаженством.



Translated into Tamil





Translated into Polish

Istnieją dwa rodzaje niezbędnego kształtowania (samskar). Jeden opiera się na gunach (dobrych cechach), a drugi na doszach (wadach). Pierwszy rodzaj działa tak jak podlewanie drzewa owocowego, a drugi można porównać do usuwania kurzu z powierzchni lustra. Podlewanie i nawożenie drzewa w celu uzyskania owoców dobrych cech można nazwać upasana khandą (aspektem dotyczącym oddawania czci). Wymaga to ofiarowania czystej, bezinteresownej miłości Bogu i poszukiwania Go w ten sposób. Traktowanie naszej codziennej pracy jako odnoszącej się do Boga to aspekt karma khandy (dotyczący ścieżki karmy). Usuwanie nieczystości z umysłu, a zatem szukanie atmy na drodze upasana khandy i karma khandy, to bardzo ważny proces. Nadaje on atmie formę i obdarza nas błogością płynącą z urzeczywistnienia jej.



Translated into Greek

Υπάρχουν δύο είδη εξαγνισμού, που είναι ζωτικής σημασίας. Το ένα βασίζεται στην καλλιέργεια των θετικών ποιοτήτων και το άλλο στην απομάκρυνση των ελαττωμάτων. Το πρώτο μπορεί να συγκριθεί με το πότισμα ενός οπωροφόρου δένδρου, ενώ το δεύτερο με την απομάκρυνση της σκόνης από την επιφάνεια ενός καθρέφτη. Η παροχή νερού και λιπάσματος σ’ ένα οπωροφόρο δέντρο, ώστε να δρέψετε τους καρπούς των θετικών ποιοτήτων, μπορεί να αντιστοιχιστεί με τη λατρεία του Θεού. Περιλαμβάνει την προσφορά αγνής ανιδιοτελούς αγάπης στον Θεό και την αναζήτησή Του. Το να θεωρείτε οτιδήποτε κάνετε στην καθημερινή σας εργασία ως σχετιζόμενο με τον Θεό, είναι η όψη που αναφέρεται στο μονοπάτι της ανιδιοτελούς δράσης. Η διαδικασία αυτή της απομάκρυνσης των ακαθαρσιών από τον νου είναι πολύ σημαντική. Μέσα από την αφοσίωση και την ανιδιοτελή δράση μπορείτε να δείτε τον αληθινό σας Εαυτό και να βιώσετε την ευδαιμονία της Αυτοπραγμάτωσης.


...BABA...


Om Sai Ram






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~








No hay comentarios:

Publicar un comentario