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lunes, 20 de junio de 2011

PARTHI HOY..!!! PARTHI TODAY...!!!_21-06-2011.




PENSAMIENTO DEL DIA – 21 DE JUNIO 2011


El cuerpo humano es un Paanchabouthika (compuesto de los cinco elementos, o sea tierra, agua, fuego, aire y espacio). Consiste de Panchendriyas (cinco sentidos) que ansían satisfacer deseos. Hay también ciertos valores como Sathya (verdad), Dharma (rectitud), Shanti (paz), Prema (amor) y Ahimsa (no violencia) ocultos en el núcleo de nuestra personalidad. Estas nobles cualidades le son inherentes a todos y a cada uno de nosotros. Ellas han de ser demostradas y manifestadas en nuestra vida diaria. Este proceso es denominado "Educare".


Sathya Sai Baba


Traducido de la pizarra de Prasanthi Nilayam.
(Herta Pfeifer)

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THOUGHT FOR THE DAY_Tuesday, June 21, 2011


The human body is Paanchabouthika (made up of the five elements, namely, earth, water, fire, air, and space). It consists of Panchendriyas (five senses) that crave for fulfilling desires. There are also certain values like Sathya (truth), Dharma (righteousness), Shanti (peace), Prema (love), and Ahimsa (nonviolence) hidden in the core of our personality. These noble qualities are inherent in each and every one of us. They have to be brought out and manifested in our daily life. This process is called ‘Educare’.


SATHYA SAI BABA


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PERLITA SAI_21-06-2011

Aquellos que ansían vivir en la felicidad deben estar haciendo el bien siempre.
SAI BABA.


PEARL SAI_21-06-2011

Those who yearn to live in happiness must be doing good.
SAI BABA.


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Darshan actualización

  






Lo dice Sai:

En los Bhajans, se utiliza un instrumento musical llamado armonio. A veces otras personas también utilizan otros instrumentos como el piano. 

¿Qué hacemos con el armonio? Lo llenamos de aire , eso es todo. Sin embargo, cuando se pulsa una caña, se obtiene un sonido. Al pulsar otra caña, se obtiene otro sonido. Así que de una sustancia, a saber, el aire, pulsando cañas diferentes, tenemos diferentes sonidos.

El aire es uno solo. Sin embargo, estamos escuchando una gran cantidad de sonidos diferentes.


¿De dónde vienen todos estos diferentes sonidos ? Vienen de uno y el mismo aire con el que se ha llenado el instrumento. La base, o el origen, es el aire, y esa base es como el sonido Omkara.


De este Omkara sonido básico, tenemos sonidos tan diferentes. Esos sonidos son simples transformaciones de la forma del Omkara.

Sólo en este contexto el Maharishi se dirigia a Rama diciendo, "Ramo Vigrahavan Dharmaha" - lo que significa que Rama es la encarnación del Dharma o la justicia.

Al igual que para este Omkara, hay tres sonidos principales que lo componen, a saber, A, U, M.

Rama, que es la encarnación del Dharma, también cuenta con tres personajes secundarios: Lakshmana, Bharata y Shatrughna. La analogía es que Lakshmana, Bharata y Shatrughna juntos forman Rama, la encarnación del Dharma.

El sonido A se puede compararse con Lakshmana, Bharata a U y M a Shatrughna.

La combinación de estos tres es el Omkara, y lo mismo para Rama.

Por lo tanto, tenemos que reconocer que Rama, que no es otro que el Omkara, nacio en esta tierra con el fin de establecer el Dharma o la justicia.



Fuente: Lluvia de Verano en Brindavan, 1972.

NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE...
OMSAIRAMMM...


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So Says Sai:

In our Bhajan, we use a musical instrument called a harmonium. Sometimes other people also use other instruments like the piano. What do we do with the harmonium? We fill air into the harmonium, that is all. But when we press one reed, we get one sound. When we press another reed, we get another sound. So out of one substance, namely, air, by pressing different reeds, we get different sounds. The air that has been filled is only one. However, we are hearing a large number of different sounds. Wherefrom are all these different sounds coming? They are coming from one and the same air that has been filled into the instrument. The basis, or the origin, is air; and that basis is like the soundOmkara. Out of this basic sound Omkara, we get so many different sounds. Those sounds are mere transformations of the shape of Omkara. It is only in this context that the maharishis addressed Rama by saying, “Ramo Vigrahavan Dharmaha” - which means Rama is the embodiment of Dharma or righteousness.

Just as for this Omkara, there are three principal sounds which go to make it up, namely A, U, M. Rama who is the embodiment of Dharma, also has three supporting characters: Lakshmana, Bharatha, and Satrughna. The analogy is that Lakshmana, Bharatha, and Satrughna together make up Rama, the Embodiment of Dharma. The sound A can be compared to Lakshmana,U to Bharatha, and M to Satrughna. The combination of all these three is the Omkara, and that is Rama Himself. So, we have to recognize the inner meaning that Rama, who is no other than Omkara, took birth on this earth in order to establish Dharma or righteousness.

Source: Summer Showers in Brindavan, 1972.

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