Mensaje de la Pizarra de Prashanti Nilayam
OM SRI SAI RAM
Se suele interpretar erróneamente la estrofa en sánscrito que saluda al gurú como Brahma, Vishnu y Maheshwara, y como Parabrahman. El enfoque correcto es considerar que Brahma, Vishnu y Maheshwara son el Gurú. Los tres están simbolizados por los tres gunas, o atributos: Brahma es Rajas, Vishnu es Satwa y Shiva representa a Tamas. El cosmos entero está constituido por los tres gunas, y los gunas están presentes en ustedes. La Trinidad está presente en cada corazón humano, bajo la forma de los tres gunas. Por lo tanto, ustedes son sus propios gurúes. No necesitan buscarlos en otra parte. En todo momento tienen que sentir su divinidad intrínseca, la cual también está presente en todos. Cuando ustedes socorren o alimentan a alguien, deben sentir que la Divinidad en ustedes está alimentando a la Divinidad en el otro. [Discurso Divino, 30 de julio de 1996]
The true meaning of Guru is, 'One who is beyond attributes and forms, the Supreme Self (Brahman)’. When this Self is within you, where is the need to search for a Guru? A teacher who teaches others has had a teacher himself. The one who has no Guru above him is the true Guru. The Sanskrit stanza which hails the guru as Brahma, Vishnu and Maheshwara and as Parabrahman is misinterpreted. The right approach is to consider Brahma, Vishnu and Maheshwara as the Guru. These three are symbolised by the three gunas or attributes: Brahma is Rajas, Vishnu is Satwa and Shiva represents Tamas. The whole cosmos is constituted by the three gunas and the gunas are present in you. The Trinity are present in the form of the three gunas in every human heart. Hence, you are your own guru. You need not seek him elsewhere. You have to feel at all times your inherent divinity, which is also present in everyone. When you help or feed someone you must feel that the Divine in you is feeding the Divine in others. [Divine Discourse, 30-Jul-1996]
— BABA
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