Mensaje de la Pizarra de Prashanti Nilayam
OM SRI SAI RAM
Todo está impregnado de amor (Prema). Así que podemos declarar sin titubeos que el Señor Supremo es la forma del amor (prema-swarupa). En todas las cosas vivientes, el amor se manifiesta de diversas formas y se lo conoce por muchos nombres, como ser el amor a los hijos, el afecto, la devoción a Dios, el deseo (vaatsalya, anuraaga,bhakthi, ishtam) etc., según la dirección en que esté canalizado. Pero cualquiera sea la forma, la esencia es la misma. Sobre la base de este conocimiento y experiencia, está claro que el Señor Supremo es el Atma interna de todas las cosas creadas (Sarva-butha-antar-atma). Lo que enseña el más alto conocimiento de esta unidad es conocido como no-dualismo (a-dvaitha); lo que enseña el principio del amante y el amado se lo conoce como dualismo (dvaita); lo que enseña sobre los tres, amor, amante y amado- o la naturaleza (prakriti), individuo (jiva), y Brahman –es conocido como no-dualismo limitado (visishta-advaita). Pero estos tres son uno. [Prema Vahini, Cap. 38]
Everything is suffused with love (Prema). So we can unhesitatingly declare that the Supreme Lord is the form of love (prema-swarupa). In all living things, love manifests itself in various forms and is known through many names such as love for offspring, affection, devotion to God, desire (vaatsalya, anuraaga, bhakthi, ishtam) etc., based on the direction in which it is channelised. But whatever the form, the essence is the same. On the basis of this knowledge and experience, it is clear that the supreme Lord is the inner Atma of all created things (Sarva-butha-antar-atma). That which teaches the highest knowledge of this unity is known as nondualism (a-dvaitha)); that which teaches the principle of the lover and the Loved is known as dualism (dvaita); that which teaches about all three, love, lover, and loved — or nature (prakriti), individual (jiva), and Brahman— is known as qualified nondualism (visishta-advaita). But these three are one. [Prema Vahini, Ch 38]
— BABA
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